Marble pencils I #1

by - 02 augustus

Voor de eerste DIY heb de marmer trend gebruikt, ik ben er echt helemaal dol op maar dat merken jullie vast wel aan mijn foto's, die hebben bijna altijd een marmeren achtergrond. Ik schrijf eigenlijk bijna nooit met een potlood, maar pennen zijn gewoon heel erg moeilijk te versieren. Whatever, laten we gewoon met de DIY beginnen. 


Wat heb je nodig? 
Sate stokjes
Nagellak die niet te duur zijn
Een grote bokaal 
Witte en/of zwarte potloden
Wasknijper




Wat moet je doen?
Natuurlijk weet iedereen ondertussen al hoe je dit moet doen, maar omdat het leuk is lek ik het nog eens uit. 
1. Vul de bokaal met water.
2. Verspreid enkele druppels over het water, probeer dit zo snel mogelijk te doen.
3. Je zult merken dat de druppels verspreiden over het water, als dat gebeurd is ga je met een sate stokje door het water. 
4. Zet een wasknijper op het puntje van je potlood en dip je potlood in het water terwijl je het ronddraait.
5. Zet het potlood recht op een handdoek (hiervoor dient dus die wasknijper) en laat het drogen. 

Als je potloden allemaal droog zijn, krijg je een super leuk resultaat en heb je potloden die niemand anders heeft, hoe vet is dat? 

Tips: Ik heb eerst een gewone zwarte nagellak gebruikt en dan een matte, persoonlijk vond ik dat de matte beter werkte. Ik heb (zoals je op de foto's ziet) potloden met en zonder punt gebruikt en uiteindelijk vond ik dat ze allebei even goed werkte.  

En dan hier mijn resultaat! 





Wat vinden jullie van deze DIY?

You May Also Like

5 reacties

  1. Oh wat is dit leuk! En ook niet zo heel moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had nog nooit gehoord hoe je dit moest maken, ma oh waaauw deze potloden zijn geweldig! Ik ga het zeker en vast ook proberen! :) X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je echt doen, het is zo leuk en je kan dit echt met van alles doen. Je moet het maar eens opzoeken op pinterest. Stuur je me een foto als je het geprobeerd hebt?

      Verwijderen
  3. Het resultaat is best wel gaaf! Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

@ambers_things