Hi, ik ben Sem! Onlangs vroeg Amber me of ik een artikeltje voor haar project wou schrijven en dat leek me natuurlijk een gaaf idee! Op zich zijn er veel dingen die me blij maken: onverwachtse cadeaus, de die zon schijnt, een uur later beginnen, k3 op de radio, wanneer je mama je favoriete eten klaar maakt, vrolijke muziek, lieve brieven van je besties en ga zo maar door! Onlangs ben ik op reis geweest ( reizen maakt me oh-zo-blij ), omdat ik best vrolijk word van naar Parijs gaan & vooral van Disneyland ga ik het in dit artikeltje hier over hebben. E N J O Y !
De eerste keer in Disney, herinner ik me niet meer. Ik was denk ik nog geen jaartje oud. Mijn herinneringen van toen beginnen pas van toen ik 3 of 4 vier jaar was. Als klein meisje een wereld vol magie & sprookjes figuren binnenstappen voelt zo verwonderd aan! 
In Disneyland Parijs heb je twee parken: Disney studios & het gewone park. Op zich is het gewone park mijn favoriet , daar vind ik het magischer en is ook de parade. De parade is zeg maar een stoet waarin je een aantal Disney figuren ziet met hun eigen wagen.
Ook heb je shows. Op dit moment, heb je de prinsessen & het 25 jarige bestaan van Disney - parade, die vinden achter het kasteel plaats. Echt heel leuk wanneer je even wilt lunchen of uitrusten.

In het park, zijn er op de geheime plaatsen (zo noem ik ze , want ze zijn soms best moeilijk te vinden) ook figuren te vinden. Zoals prinses Ariël, Winnie the pooh, Peter Pan (mijn crush)... Verder, zijn er twee binnenplaatsen waar je met Mickey Mouse op de foto kunt gaan en de andere plaats is voor de prinsessen, het verschilt wel van dag tot dag welke prinses er te vinden is.
Daarnaast heb je ook nog enorm leuke attracties zoals vliegen in Dumbo, met Peter Pan naar Neverland of de space mountain (die gaat hard!!) ook kun je rondlopen in de doolhof van Alice, waar alles is uitvergroot zodat je jezelf ook klein voelt. 

Waarom ik Disney zo magisch vind en het me blij maakt, is denk ik omdat ik ermee ben opgegroeid, sinds ik klein ben kijken mama en ik samen naar Disney films (nu nog steeds hoor), en ik ga ook zo vaak naar Disneyland op zich. Het voelt zeg maar aan als een soort tweede thuis. Ook al ben ik 15, ik voel me nog steeds een klein meisje als ik daar binnen stap of met Mickey op de foto ga.
Een Disney park in Amerika bezoeken staat zeker op mijn bucket list!
Je moet deze magische plek zeker eens bezoeken.
xoxo sem (mijn blog)

Een reactie posten