Wat te doen deze zomer? #1

Nu de vakantie dan eindelijk is begonnen, hangt de vraag 'Wat zal ik eens doen vandaag" weer in de lucht. Ook ik vraag me dit vaak af en zocht daarom eens naar dingen die ik deze vakantie zou kunnen doen en ik zou Amber niet zijn als ik dit niet met jullie zou delen.
Maak een summer bucket list. 
Nu je op zoek bent naar dingen die je kan doen deze vakantie, kan je meteen een lijstje maken met dingen die je moet gedaan hebben en die je kan markeren als je ze gedaan hebt.

Lees zo veel mogelijk boeken van je lijstje.
In de zomer vakantie heb je eindelijk eens de tijd om de boeken die je wilt lezen ook eens echt te lezen. Dit is de perfecte kans om zo veel mogelijk boeken van je lijstje te schrappen. Nog op zoek naar boeken? Deze artikels kunnen je misschien op weg helpen. (1) (2)

Kijk zo veel mogelijk films/series die op je lijstje staan.
Wanneer het dan iets slechter weer is, heb je dan weer de kans om de series en films die jij wil zien te kijken. Neem er een bak popcorn en je favoriete drankje bij en geniet er van. Zoek je nog series die jij kan kijken? Klik hier

Ga Hotspot spotten.
De koffietentjes komen als paddestoelen uit de grond en toch trek ik zelf altijd naar dezelfde tentjes, de vakantie is daarom niet alleen de perfecte tijd van het jaar om koffietentjes te bezoeken, maar je kan ondertussen ook nieuwe winkeltjes zoeken. 

Maak een keer die DIY die je altijd al wou maken.
Ik ben vast niet de enige die op haar Pinterest een bord heeft staan vol DIY's, toch? 

Zoek een baantje.
Daarom moet je nog nier echt je cv binnen te doen of te gaan solliciteren, maar ga gewoon op zoek naar iets wat jij echt zou willen doen als bijbaantje. 

Maak een wishlist voor doorheen het hele jaar. 
We kennen het vast wel allemaal, dat moment waarop iedereen vraagt wat jij wil als cadeautje. Daarom kan je nu een gigantische lijst maken en hoef je op die momenten niet meer te lang na te denken. 

Ruim eens een keer je kledingkast op.
De kleding die je niet meer draagt, kan je verkopen, weggooien of weggeven en dat geeft jou weer ruimte voor nieuwe kleding. 

Ruim gelijk eens je hele kamer op.
In de vakantie krijg je de tijd om rust te vinden in je hoofd, maar dat wordt moeilijk als je hele kamer nog steeds een bende is. Ruim daarom eens goed op en gooi weg wat weg mag. Zorg dan meteen voor een goed systeem waardoor alles zo lang mogelijk ordelijk blijft. 

Ga op zoek naar de perfecte lipstick. 
Verschrikkelijk vind ik het, het zoeken van lipstick. Het is altijd enorm duur en uiteindelijk past de kleur toch helemaal niet bij me waardoor ik weer geld in de vuilbak heb gegooid. Ik ben vast niet de enige die dit meemaakt, toch? Dus als er iemand tips heeft voor het vinden van de perfect lipstick, let me know. 
Spreek zo veel mogelijk af met vrienden/vriendinnen.
De zomer vakantie is altijd moeilijk om af te spreken want wanneer jij thuis bent, is de ander weg of andersom. Probeer daarom op de dagen dat jullie samen thuis zijn toch nog iets te gaan doen. 

Zoek manieren om makkelijk geld te verdienen. 
Is altijd mooi meegenomen, toch?

Ga eens aan de slag met de perfecte planning.
Leer jezelf hoe jij je leven onder controle kan houden door verschillende manieren van plannen uit te proberen en zo de perfecte methode voor jou te zoeken. 

Geef of ga naar een pool party. 
Genoeg gezegd. 

Speel toerist in eigen stad.
Omdat er vast nog heel veel plaatsen zijn in jouw buurt waarvan je het bestaan niet wist.

Maak eens een lange wandeling.
Zet wat muziek op en ga naar buiten. Dit is de perfecte manier om je hoofd even leeg te maken. 

Stap uit de comfort zone.
Doe eens iets nieuws, misschien ontdek je wel de nieuwe jij. 

Spendeer een dag in bed.
Omdat deze dagen er ook moeten zijn, toch?

Ga naar de dierentuin.
Vergeet je camera niet! 

Houd een watergevecht. 
Want als het warm is, moet je je gewoon op een leuke manier kunnen afkoelen en hoe kan dat dan ook beter dan met een gigantisch watergevecht?
Zoek leuke figuren in de wolken.
Ga op je rug in het gras liggen en kijk naar de wolken en ga weer net als vroeger op zoek naar figuren. 

Bezoek een pretpark.
Ga dan ook zeker in een achtbaan en schreeuw het eens lekker uit. 

Maak je eigen choreografie op je favoriete nummer. 
Dansen is iets wat ik zelf altijd leuk heb gevonden om te doen, want dansen kan altijd en overal.

Zoek enkele leuke activiteiten bij jou in de buurt om naar toe te gaan.
Waarom zou je de hele vakantie thuis zitten als er bij jou in de buurt vast genoeg activiteiten te doen zijn?

Bezoek een gratis festival. 
Want gratis, deuh.
Maak een vision/ inspiration board. 
Dit is niet alleen leuk om te maken, maar ook nog eens super leuk om naar te kijken en als decoratie op je kamer. 

Leer handletteren. 
Zo worden je notities het volgende schooljaar zo leuk dat je ze echt wel wil leren. 

Ruim je mailbox op.
Het is zo vervelend hoe veel reclame er in je mailbox te vinden is. Verwijder daarom alle oude mails en reclame en schrijf je uit van die onbelangrijke nieuwsbrieven. 

Ruim de rest van je laptop op. 
Van downloads, foto's tot documenten, gooi alles wat overbodig is er allemaal af. Het geheugen dat we hier mee vrijmaken, kunnen we deze zomer echt nog goed gebruiken.

Maak een back up van belangrijke documenten op je laptop.
Iets wat de meeste onder ons vaak uitstellen of gewoon vergeten, deze vakantie heb je er eindelijk de tijd voor.

Probeer een gekke nail art uit.
Je hebt alle tijd, dus maak er iets moois van. 

Ga langs bij iemand van je familie.
Ben ik de enige die echt te weinig lang gaat bij familie ondanks dat familie zo belangrijk is?

Houd een vakantiedagboek bij.
Dit is zo leuk om al je herinneringen van deze zomer in te bewaren en om later op terug te kijken. Je kan het boekje helemaal versieren met foto's, festival bandjes, stickers ...

Ontdek nieuwe muziek.
Ligt het aan mij of staat elke playlist op Spotify vol met dezelfde muziek? Daarom ben ik dit jaar op zoek naar nieuwe bands en muziek, dus als je nog suggesties hebt, mag je dat altijd laten weten. 

FaceTime met een vriend/vriendin die op vakantie is om bij te praten.
Dan kan jij toch nog een beetje mee op vakantie. Wat een handige uitvinding is die FaceTime toch en nog beter, je moet tegenwoordig niet extra betalen om te sms'en of te bellen in heel Europa 

Ga los op Pinterest.
Zo vind je meteen foto's die je op je vision/inspiration board kan plakken, ben je tijd kwijt en inspiratie rijker. Sla ook even leuke en makkelijke recepten op, dit komt verder nog van pas.

Film de leukste momenten van je vakantie en giet alle beelden in een leuke video.
Zie je wel dat die ruimte op je laptop van pas ging komen. Vorig jaar heb ik ook zo een video gemaakt en ik vond dat zooooo leuk om te doen dat ik dit dit jaar ook echt weer wil doen. Voor wie de video nog niet gezien heeft en even inspiratie wil opdoen: 

Ga op stap met een camera een maak prachtige foto's van wat je ziet. 
Hoewel het tegenwoordig echt belangrijk is om te leven in het moment, is het echt super leuk om de mooie dingen vast te leggen. Ga daarom eens aan de slag met je camera en geniet van de resultaten.

Geef de eendjes in het park te eten.
Want dit blijft toch leuk?

Organiseer een picknick. 
En probeer meteen die geweldige recepten die je hebt opgeslagen op Pinterest uit. 

En dit waren dan de 40 eerste dingen die jij deze zomer kan doen. Ik wens jullie al vast een geweldige vakantie toe en hoop uit de grond van mijn hart dat jullie prachtige herinneringen zullen maken en enorm gelukkig mogen worden en blijven. 

Heb je nog ideeën? Ga jij op vakantie? Zo ja, naar waar?

2 opmerkingen

  1. Daar kan ik zelfs nog wat inspiratie van op doen ... :D
    Ik heb nog een héél mooi liedje dat ik zelf per ongeluk heb ontdekt. Misschien kom ik met iets ouds af dat jij al lang kent ... Hihi ...
    Maar ik stuur het toch maar even ... 'Marry Me van Train'
    Geniet nog van je vakantie Amber !
    X
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen